Skaidrītei vienmēr viss ir skaidrs. Un viņa darīs visu, lai arī jums viss būtu skaidrs!

Arhīvs
Augusts, 2020
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
Dzelzceļa elektrifikācijas programma, visticamāk, būs jāsamazina
Publicēts 7. novembrī, 2017.
Pašreizējais dzelzceļa elektrifikācijas projekts nozīmētu ieguldījumus no valsts budžeta, kas nav iespējams, līdz ar to jādomā par programmas samazināšanu, otrdien intervijā LTV raidījumā “Rīta panorāma” atzina premjers Māris Kučinskis (ZZS).

Viņš norādīja, ka pašreiz dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir pārlieku dārgs un nevarot būt nekādas runas par to atbalstīšanu no nodokļu maksātāju naudas.

“Elektrifikācijas programma viennozīmīgi būs jāsamazina, jo pašlaik tāda situācija Latvijā nav, ka citiem nodokļu maksātājiem būtu jāmaksā par dzelzceļu,” uzskata premjers.

Līdz ar to, ka elektrifikācijas projektā nav iespējams ieguldīt naudu no valsts budžeta, Satiksmes ministrijai dots uzdevums nākt klajā ar jauniem priekšlikumiem.

Pats premjers pieļauj dzelzceļa elektrifikāciju, kas vērsta, piemēram, tikai uz pasažieru pārvadājumiem. Vienlaikus viņš atzina, ka būtu labi, ja Latvija un Baltkrievija tranzīta nozarē vienotos par elektrifikāciju, kas ļautu uz mūsu reģionu pārvirzīt Ķīnas kravas.

Jau vēstīts, ka dzelzceļa elektrifikācijas projekta pirmās kārtas plānotās izmaksas pārsniedz pusmiljardu eiro. Projektam paredzētais Kohēzijas fonda finansējums pārsniedz 346 miljonus eiro.

Pašlaik Latvijā ir elektrificēti 14% no dzelzceļa tīkla, kas ir ievērojami mazāk par Eiropas Savienības vidējo rādītāju – 55%. Pēc 2030.gada, kad Lietuvas dzelzceļš būs elektrificējis dzelzceļa līniju no Baltkrievijas robežas līdz Klaipēdai, Lietuvā, kas ir viens no galvenajiem Latvijas konkurentiem tranzīta nozarē, būs elektrificēti 25% kopējā dzelzceļa tīkla.

Foto: Ldz


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: